Yritysten jätteet ja Materiaalitori – infotilaisuus

Kunnallisille jätehuoltoyhtiöille on tulossa rajoituksia vastaanottaa yritysjätteitä ja –sivuvirtoja. Kierrätystavoitteet tiukentuvat. Jatkossa jätteet ja sivuvirrat on kierrätettävä mahdollisimman tehokkaasti mm. materiaalitori –vaihdanta-alustalla.  Miten muutokset vaikuttavat yrityksesi jätehuoltoon? Tule kuulemaan ja kysymään asiantuntijoilta.

• Aika: ti 14.5.2019 klo 14:00 -17:00
  • Paikka: Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Rajakatu 35, Jyväskylä, auditorio Valjakka, opastus D1 Info-pisteestä Eeronkadun parkkipaikan puolelta.

• 13:30 Ilmoittautuminen ja kahvi
  • 14:00 Mikä on materiaalitori? Miten se toimii käytännössä? Ilkka Hippinen, johtava asiantuntija Motiva
  • Rakennusjätteiden seurannan haasteet, Tiina Karppinen, tutkija, Suomen ympäristökeskus
  • Jätelain muutoksen vaikutus yritysten jätteiden käsittelyyn, kunnallisen jätekeskuksen edustaja
  • Keskustelua ja kysymyksiä
  • 17:00 Tilaisuus päättyy

Kutsu (Lataa PDF)

Materiaalitori.fi on yritysten ja organisaatioiden jätteiden ja tuotannon sivuvirtojen ammattimainen vaihdanta-alusta. Vuoden 2020 alusta voimaan tuleva jätelain uudistus velvoittaa Materiaalitorin käyttöön sellaiset jätteen haltijat, jotka tarvitsevat kunnan toissijaista jätehuoltopalvelua vuodessa yli 2000 euron arvosta. Julkisia jätteen haltijoita eli hankintayksiköitä velvollisuus koskee 1.1.2021 alkaen.

Ilmoittautuminen Ilmoittaudu maksuttomaan tilaisuuteen 6.5.2019 mennessä: http://bit.ly/infotilaisuus tai ota yhteyttä tarmo.lampila@jamk.fi, 050 594 5287, tuija.manerus@jamk.fi, 050 413 5322.  Jyväskylän ammattikorkeakoulun hallinnoima Manner-Suomen maaseutuohjelman rahoittama Hukat hyötykäyttöön Keski-Suomessa -hanke lisää tietoa ja osaamista resurssitehokkuudesta ja kiertotalouden mahdollisuuksista.

Tapahtuma löytyy myös osoitteesta, jota voimme päivittää tarvittaessa: https://www.jamk.fi/fi/Tapahtumat/yritysten-jatteet-ja-materiaalitori--infotilaisuus/